Köpvillkor


SAMMANFATTNING

-  Vi skickar paket med DHL: Leverans inom 1-4 helgfria vardagar. (Gäller ej beställningsvaror) dagar beroende på paketstorlek. För miljöns skull återanvänder vi ofta emballage. 

- Family Hearts följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer.
- Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer följes vid en eventuell tvist.


18 ÅRS GRÄNS

Family Hearts säljer inte till personer under 18 år utan målsmans medgivande att handla hos oss.

Detta kan enklast göras genom att skriva barnets namn och personnummer, målsmans namn och personnummer, samt underskrift på ett papper och sedan scanna in det och maila till info@familyhearts.se


PRISER

Alla priser är Svenska kronor (SEK) inklusive moms med 25%. Vid eventuella ändringar av priser eller villkor förbehåller vi oss rätten att ändra dessa utan varsel. Det pris som anges på www.familyhearts.se är det priset som gäller vid tillfället för DITT köp. Vi reserverar oss för felaktiga priser, tryck och skrivfel. Eventuella realisationer och kampanjer gäller så långt lagret räcker.



PRODUKTER

Det är alltid svårt att exakt återge färg och form på ett foto i webbutiken. Färgens nyans kan också skilja sig mellan olika webbläsare och datorer. Vissa varor kan se större eller mindre ut på bild än vad de är i verkligheten, vi ber dig därför att noga läsa måttangivelserna i produkttexten. Vi byter aldrig ut någon vara mot en annan om den beställde skulle vara slutsåld. Alla varor som visas i butiken finns som lagervara, vi reserverar oss dock mot tekniska eller mänskliga fel i lagerhanteringen.


TILLFÄLLIGT SLUT

Produkten är slut för tillfällen och vi inväntar ny leverans alternativ planerar att beställa in mer. Vi försöker ange så exakt leveranstid vi kan efter det besked vi har fått från våra leverantörer.


ORDERBEKRÄFTELSE

Du får en orderbekräftelse mailad till dig så fort du har genomfört en beställning, därför är det viktigt att du anger en mailadress som du använder. Vidare får du en ny bekräftelse så fort varan skickas från oss. Spara dessa mail för att göra det enklare om du behöver kontakta vår kundtjänst.


BETALNING


Priset anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i webshoppen den dag beställning görs. Vi resererar oss för felskrivningar och skulle det inträffa tar vi givetvis kontakt med dig och du har rätt att makulera din beställning. 

Betalning kan ske på följande sett:

Kortbetalning

Du kan betala med VISA och Mastercard. Vi har inte tillgång till dina kortuppgiter och säker betalning tillämpas genom Klarna.

Faktura

Vi erbjuder i samarbete med Klarna fakturering till privatpersoner och företag. Betalningsvillkor 30 dagar. När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer. Det görs även en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen för att säkerställa att personen verkligen är den han/hon utger sig för att vara. Detta medför att din beställning endast kan skickas till din folkbokföringsadress.

Personuppgifterna sparas endast i vårt kundregister. Registret tillhör och används endast av Familyhearts.se och Klarna. Uppgifterna lämnas inte ut till andra företag eller personer.

- Betalningsvillkor mot faktura är 30 dagar.

- Mer information om "Faktura - 30 dagar", om du har behov att höja din kreditgräns, har andra frågor kring fakturering eller om problem uppstår,  hittar du på www.klarna.com eller 08- 120 120 00

- Swish

Kostnad: 0 kr   Du betalar med swish direkt i kassan.

 

FRAKT

Tillkommer från 69 kr inom Sverige . Om man hämtar direkt vid oss på Stationsgatan 2 i Säter debiterar vi naturligtvis ingen fraktkostnad. Kryssa bara i "Hämta i butik" i kassan så tas frakten bort. Fraktpriset gäller endast för leverans inom Sverige. På några enstaka varor tas en avgift på 35 kr, för skrymmandetillägg.  Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.


LEVERANS

Levereras   Vi skickar från oss inom 1-4  helgfria vardagar. (Gäller ej beställningsvaror). Frakt-tiden kan variera lite beroende på var ditt utlämningsställe är geografiskt. 

 Obs :- November och December är dock leveransernas högtid och många paket ska packas och skickas så vi ber på förväg om ursäkt om era ordrar inte blir skickade så fort som vi skulle önska.

Vi skickar alla våra paket med DHL Service Point levereras till ditt närmaste utlämningsställe eller direkt hem beroende på paketets vikt och storlek.  Du kommer att få en avisering via SMS när ditt paket finns att hämta, det tar normalt 2 - 6 arbetsdagar efter att paketet skickats ifrån familyhearts.se. Vi skickar våra varor dagligen för snabb leverans. För att du skall få din leverans så snabbt som möjligt var då noggrann med att ange rätt telefonnummer och mailadress. Du kan även välja "Hämta i butik" som leveransvillkor. Då lägger vi undan din beställda vara och så får du själv hämta den direkt i butik. Har du företag och önskar varorna levererade direkt till dörren kostar frakten  från 500 kr . Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. 

Notera att under sommar, jul och kampanjer kan leveranstiden bli något längre.

Obs! Vid DHL Service Point, tänk på att om mottagaren inte har avhämtat paketet från utlämningsstället inom 7 dagar returneras paketet till oss enligt DHLs villkor.


INFORMATION OM ATT DITT PAKET HAR KOMMIT FRAM

När ditt paket har kommit fram till ditt uthämtningsställe och är klar till att hämtas, skickas en avisering till dig via sms eller e-post med paketets sändningsnummer och information om vilket ombud du kan hämta ditt paket hos.  Ni ansvarar för att ange rätt mobilnummer så ni kan erhålla er avisering.


EJ UTHÄMTAD VARA

Paket som inte hämtats ut eller som inte mottages vid utkörning utan som går i retur till oss omfattas inte av ångerrätten. Paketet ligger på utlämningsstället under 7 dagar. Skulle paketet inte hämtas eller tas emot, så returneras varorna till oss. För alla paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för frakt och returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 299 - 500 kr för icke skrymmande paket. Skrymmande paket debiteras den reella frakt och returfrakt som vi betalat samt 300:- i expeditions och hanteringsavgift. Eventuella påminnelse och inkassokostnader som uppkommer i och med att paketet ej har hämtats ut debiteras kunden.

Ej utlösta paket omfattas ej av ångerrätt.

VID SJUKDOM ELLER ANDRA FÖRHINDER: 

När du hämtar en sändning hos någon av DHL Service Point  behöver aktuellt sändningsnummer samt mottagarens legitimation uppvisas. Om det är ett bud som ska hämta sändningen behöver även budets legitimation uppvisas. 

Vi ersätter inte förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats.


TRANSPORTSKADOR

Family Hearts ansvarar inte för eventuella transportskador.
Det är viktigt att du vid mottagande av varan/varorna kontrollerar så att inte paketet är skadat.
Om så är fallet ansvarar du för att kontakta vår kundtjänst inom skälig tid ( senast 2 dagar efter det att du hämtat paketet om det är ett synbar fel). Kontrollera alltid paketet när du är kvar på utlämningsstället. Syns en uppenbar skada på kartongen eller att det skramlar misstänkt från paketet så öppna det när du är kvar på utlämningsstället. Paketombudet anmäler då direkt att kartongen/varan är skadad m.m. Sänder du tillbaka paketet utan att du varit i kontakt med oss så står du tyvärr själv för returfrakten.


ÅNGERRÄTT

Du har 14 dagars ångerrätt enligt konsumentköplagen. Enligt den lagen gäller också att varan ska återlämnas i oförändrat skick i originalförpackning. Du står själv för frakten tillbaka till Familyhearts och även för transportrisken. Det är du som kund som är ansvarig för varan tills dess att den ankommit vårt lager. Varor som skadats under transporten eller som inte kommit fram återbetalas ej. Kontakta oss alltid via mail innan du skickar tillbaka varan. Vänligen packa väl! Värdet på varan betalas tillbaka (ej frakten). Vid utnyttjande av ångerrätten står kunden för fraktkostnaderna. Vi accepterar inte returer utan att vi blivit kontaktade via mail info@familyhearts.se . Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss. Varor som skickas tillbaka kontrolleras noga! Efter att vi kontrollerat att varan är felfri återbetalas varans värde till dig,  (ej frakten).  Observera att du ej får din frakt återbetald (på ditt köp) då varan en gång redan skickats till dig.

Har produkten blivit skadad har vi rätt till att värdera hur stort självvärdet minskat och dra bort belopp från returpengarna, alternativ ej acceptera returen. Tänk på att alltid betala fakturan för att slippa påminnelse om returen ej hinner registreras hos vår returavdelning innan fakturan skall betalas. Observera att ångerrätten/öppet köp/bytesrätten ej gäller specialtillverkade beställningsvaror eller rea varor, dessa köp är bindande!

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Så snart vi har hanterat din retur får du din återbetalning via samma betalningsmetod som användes när du genomförde ditt köp hos oss.

När Du ångrat ett köp skickas returen till:

Familyhearts

stationsgatan 2
78335 Säter
Ångerrätt i 14 dagar gäller ej FÖRETAG.


PRESENTKORT

Våra presentkort kan användas som betalning i vår webbutik.

Presentkortet är giltigt i ett år från köpdatum och måste användas vid ett och samma köptillfälle. Det går inte att få tillbaka några pengar på presentkortet eller lösas in mot kontanter. 

Rabattkod (presentkort) kan ej användas vid köp av presentkort.


BESTÄLLNINGSVAROR

Om produkten har angetts som en beställningsvara innebär det att vi inte har produkten i lager utan att vi beställer hem den till dig efter vi fått din order. Observera att det ej är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror! Vill du avbeställa, ångra eller returnera din beställningsvara dras en avgift på 25% av varans värde för de extra kostnader som uppstått vid tjänsten som vi har påbörjat eller redan utfört. Samt den reella frakt som det kostar att returnera varan till oss.


BYTE AV VAROR
Vi har tyvärr inte möjlighet att administrera byte av varor. Önskar du byta till en annan vara gör du detta genom att lägga en ny beställning i vår webshop.


REKLAMATION

Om varan skulle vara skadad vid leverans eller ni har fått fel vara/antal kontakta familyhearts.se omgående! Felaktig eller skadad vara ska reklameras med bildbevis inom 2 dagar. Kontakta oss via e-post info@familyhearts.se.
Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först. Packa väl i originalpackning vid återsändande av vara. Varor som återsändas mot efterkrav löses inte ut av oss. Vid tvist hänvisar vi till ARN ( Allmänna reklamationsnämnden ), vi följer alltid deras rekommendationer. Konsumentköplagen, som tillvaratar dina intressen som kund, gäller naturligtvis också när du handlar hos oss.
Läs mer på:- www.konsumentverket.se om Distans och hemförsäljningslagen.

OBS:-En del av produkterna  är i slitet utförande och är avsiktligt  gjorda för att se antika  och slitna ut och vissa är tillverkade och målade för hand., vilket också står i beskrivningen av varan. Vi tar inte emot reklamationer av sådana avvikelser.

 Vi tar ej emot reklamationer p.g.a att kunden ej är nöjd med nyanser i färg, utförande m.m. då får du som kund själv betala frakten. Vi tar alltid tillbaka en vara om kunden ej är nöjd (inom 14 dagar fr.o.m. att kunden hämtat ut sin vara)


FELAKTIG ELLER OFULLSTÄNDING ADRESS

Du som kund är ansvarig för att korrekt telefonnummer och leveransadress angivits på beställningen.

Om transporten inte kan levereras eller uthämtas p.g.a. felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter och behöver styras om till ett annat paketombud så tar fraktbolaget ut en avgift från 250 SEK och uppåt (beroende på avstånd etc.) för de extra kostnader som uppstår vid eftersändning. För att Familyhearts ska kunna utföra denna ändring måste detta extra belopp betalas in till vårt konto. Vi kontaktar DHL och återkommer med aktuellt belopp. Saknar man id.kort eller har utgånget id.kort så kan vi heller inte ändra namn på sändningen efter att paketet skickats. Detta tillåts ej av DHL p.g.a. bedrägeririsken. Kommer paketet i retur till Familyhearts p.g.a. felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter etc. blir paketet behandlat som "Ej uthämtat paket"


GARANTIER

Naturligtvis har du de sedvanliga garantier som finns på de varor du köper av oss. Vi följer de regler som omfattas av Konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information. Garantivillkoren gäller i Sverige.


KRYPTERING
Du skall kunna känna dig trygg när du handlar på familyhearts.se, därför använder vi oss av SSL-kryptering som är den vanligaste formen av kryptering. SSL-kryptering används ofta av banker.


COOKIES
Vi använder cookies för att underlätta ditt besök på familyhearts.se, till exempel för att hålla reda på dina varor i kundvagnen.
Vi använder oss av remarketing via Google Analytics Advertising samt även förstaparts- och tredjeparts cookies.
Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie.

BILDER 

Vi kan inte garantera att en vara som visas i butiken exakt återger de färger som den har i verkligheten. Hur färgen återges beror på inställningar i din dator. I en webbutik kan man aldrig till 100% visa hur en produkt ser ut med bara några bilder vad det gäller färg/material/nyanser m.m. Vi försöker återge produkten på bästa sätt i både text och bild. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar som kan uppstå. Alla bilder tillhör Familyhearts och är skyddade enligt upphovsrätten. Vid användning av våra bilder hänvisa alltid till källa.

SEKRETESS

Familyhearts lämnar inte ut kunders personuppgifter de används endast för att vi ska kunna administrera dina inköp. Ingen obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till andra parter.
Eventuella falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Vi kommer vid dessa tillfällen bistå Polisen i utredningsarbetet med nödvändig information.


PERSONUPPGIFTSPOLICY

All personlig information som du lämnar till oss används bara inom företaget för att kunna ge dig så bra service som möjligt vid återkommande köp. Den kan också användas av oss för att skicka dig specialerbjudanden och nyhetsbrev från vår butik. Vi värdesätter din tillit och är glada över att ha dig som kund och respekterar självklart din personliga integritet.

VAD LAGRAR VI FÖR UPPGIFTER
De uppgifter som vi lagrar i vår kunddatabas är:
- För och efternamn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Betalningsuppgifter
- Kundnummer
- IP adress och information om din användning av vår webbplats
Lagringstid: 6 månader

När du lämnar dina personuppgifter till oss kan du vara säker på att:
- Ingen obehörig tar del av dina personuppgifter
- Personuppgifterna aldrig lämnar företaget
- Vi inte lånar ut, hyr ut, leasar ut eller säljer några personuppgifter till andra företag eller privatpersoner.


DINA RÄTTIGHETER

- Du har rätt att efter skriftligt undertecknad ansökan till oss få besked om vilka personuppgifter vi har lagrade om dig och hur vi behandlar dessa- ett s.k registerutdrag
- Du har rätt att få rättelse i fråga om personuppgifter som vi behandlar om dig.
- Du har rätt att begära att dina personuppgifter tas bort om de inte längre är nödvändiga för det ändamål de samlades in för. Det kan dock finnas lagkrav på att vi inte omedelbart får radera dina personuppgifter i exempelvis bokförings- och skattelagstiftning. Vi kommer då att avsluta den behandling som görs för andra ändamål än att följa lagstiftningen.


SAMTYCKE
Genom att använda vår webbplats godkänner du vår integritetspolicy.


PERSONUPPGIFSANSVARIG

Familyhearts  är personuppgiftsansvarig för alla dina personuppgifter som behandlas genom vår webshop och vår kundtjänst.
E-post:-  info@familyhearts.se

Familyhearts 
SNICKARGATAN 16
783 31 Säter

Vänliga Hälsningar
Familyhearts



JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.